ចុច ទាញយក ឯកសារនេះទៅកុំព្យូទ័ររបស់អ្នក
បទសរភញ្ញ
១‑សូមថ្វាយបង្គំព្រះសម្ពុទ្ធ ប្រសើរបំផុតក្នុងលោកា
ជាគ្រូនៃមនុស្សនិងទេព្តា ទ្រង់ត្រាស់ទេសនាប្រដៅសត្វ ។
ចង្អុលឲ្យដើរផ្លូវកណ្តាល មាគ៌ាត្រកាលអាចកម្ចាត់
ទុក្ខភ័យចង្រៃឲ្យខ្ចាយបាត់ អាចកាត់សង្សារទុក្ខបាន ។
២‑សាសនាព្រះអង្គនៅសព្វថ្ងៃ សត្វមាននិស្ស័យពីបុរាណ
ប្រឹងរៀនប្រឹងស្តាប់ចេះចាំបាន កាន់តាមលំអានបានក្តីសុខ ។
ឥតមានសុខណាស្មើក្តីស្ងប់ បញ្ចប់ត្រឹមសុខឃ្លាតចាកទុក្ខ
តាំងពីលោកនេះតទៅមុខ ក្តីសុខនឹងមានព្រោះធម៌ស្ងប់ ។
៣‑ខ្ញុំសូមបង្គំឆ្ពោះព្រះធម៌ ព្រះសង្ឃបវរទាំងគ្រប់សព្វ
រួមជាត្រ័យរ័ត្នគួរគោរព ជាម្លប់ត្រជាក់នៃលោកា ។
ព្រះរូបព្រះធាតុនៃព្រះពុទ្ធ វិសុទ្ធិតាងអង្គព្រះសាស្តា
សូមគុណត្រ័យរ័តន៍ជួយខេមរា ឲ្យបានសុខាតរៀងទៅ ។
ចប់បទសរភញ្ញ
សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត (ជោត្តញ្ញាណោ)
ពាក្យប្រកាសមុនទេសនា
អហំ រីខ្ញុំម្ចាស់ សូមឱកាសក្រាបប្រណិប័តន៍
ដល់អស់ពួកបរិស័ទ ដែលលះកាត់ក្តីកង្វល់ ។
ហើយមកប្រជុំគ្នា ព្រោះប្រាថ្នាកុសល
ហេតុនេះសូមតម្កល់ តាំងចិត្តស្តាប់ធម៌ទេសនា ។
ដើម្បីជាការបុណ្យ នឹងជាគុណច្រើនណាស់ណ៎ា
អំណាចស្តាប់ទេសនា ដោយជ្រះថ្លាក្នុងសន្តាន ។
សូមតាំងចិត្តឲ្យស្អាត ខ្ញុំអារាធនាថ្កាន
និមន្តលោកនិទាន ទេសន៍ទូន្មានយើងគ្រប់គ្នា ។
ពេលនេះសូមបរិស័ទ ដែលប្រណិប័តន៍គាល់ត្រៀបត្រា
កុំពោលកុំចរចា និយាយគ្នាបែរមុខក្រោយ ។
សូមផ្ចង់នូវសញ្ញា ផ្ទៀងសោតាស្តាប់កុំធ្លោយ
ទើបនឹងបានផលសោយ អានិសង្សឲ្យប្រាំប្រការ ។
ចប់ពាក្យប្រកាសមុនទេសនា
ធម្មទេសនាយាចនគាថា
ព្រហ្មា ច លោកា‑ ធិបតី សហម្បតី
កតញ្ជលី អ‑ ន្ធិវរំ អាយាចថ
សន្តីធ សត្តា‑ ប្បរជក្ខជាតិកា
ទេសេតុ ធម្មំ អនុកម្បិមំ បជំ ។
សទ្ធម្មភេរី វិនយញ្ច កាយំ
សុត្តញ្ច ពន្ធំ អភិម្មចម្មំ
អាកោដយន្តោ ចតុសច្ចទណ្ឌំ
បព្វោធ នេយេ្យ បរិសាយ មជ្ឈេ ។
ឯវំ សហម្បតី ព្រហ្មា ភគវន្តំ អាយាចថ
តុណ្ហីភាវេន តំ ពុទ្ធោ ការុញ្ញេនាធិវាសយ
តុម្ហា វុដ្ឋាយ បាទេន មិគទាយំ តតោ គតោ
បញ្ចវគ្យាទយោ នេយេ្យ អមំ បាយេសិ ធម្មតោ
តតោ បភូតិ សម្ពុទ្ធោ អនូនា ធម្មទេសនំ
មាឃវស្សានិ ទេសេសិ សត្តានំ អត្ថសិទ្ធកំ ។
តេន សាធុ អយ្យោ ភន្តេ ទេសេតុ ធម្មទេសនំ
សព្វាយិធ បរិសាយ អនុកម្បម្បិ ភាតវេ ។
គ្រានោះសហម្បតី‑ ព្រហ្មជាឥសូលោកា
ចូលគាល់ព្រះសាស្តា លើកហត្ថាសិរោរាប ។
ហើយពោលពាក្យទូលថា សូមករុណាស្តេចទ្រង់ជ្រាប
ដ្បិតសត្វអន់ទន់ទាប ទុព្វលភាពបាបក្រៃក្រាស់ ។
ទន្ទឹងព្រះធម៌ថ្លៃ ជានិស្ស័យបច្ច័យច្បាស់
ឥឡូវទ្រង់បានត្រាស់ ត្រេកអរណាស់ពុំកន្តើយ ។
សត្វខ្លះក្រាស់ដោយកាម មិនយល់តាមត្រៃលក្ខណ៍ឡើយ
ឥឡូវយល់ខ្លះហើយ ដោយអំណាចព្រះមានបុណ្យ ។
បើបានស្តាប់ទេសនា បញ្ញាក្លាខ្លាំងលើសមុន
សូមព្រះដ៏មានបុណ្យ ទ្រង់និមន្តត្រាស់ទេសនា ។
ប្រោសសត្វបំបាត់សោក ទាំងរាគរោគរូបតណ្ហា
ងងឹតប្រែជ្រះថ្លា កើតបញ្ញាភិយ្យោយល់ ។
ត្រៃលោកគោកត្រៃលក្សណ៍ សង្សារចក្រវិលមិនដល់
អវិជ្ជាកប្ញសគល់ ជាបច្ច័យនៃសង្ខារ ។
នាំសត្វឲ្យសោកសៅ លិចលង់នៅក្នុងសង្សារ
បញ្ចមារមោហន្ធការ រឹតរុំហ៊ុមជុំជាប់នៅ ។
ហេតុនោះសូមព្រះអង្គ ប្រោសស្រោចស្រង់ដាក់សំពៅ
ចម្លងសត្វឆ្ពោះទៅ ដាក់ត្រើយត្រាណនិព្វាននាយ ។
ដូចកល់ប្រទីបធំ សាយត្រសុំភ្លឺព្រោងព្រាយ
បំភ្លឺសត្វទាំងឡាយ ឲ្យសប្បាយក្សាន្តភិរម្យ ។
ព្រះសទ្ធម្មជាស្គរជ័យ ព្រះវិន័យជារាងធំ
ព្រះសូត្រជាខ្សែរុំ ព្រះអភិធម្មជាស្បែកដាស់ ។
អរិយសច្ចជាអន្លូង សម្រាប់ទូងឲ្យឮច្បាស់
សត្វលោកងោកងុយណាស់ ឮស្គរដាស់ក្រោកឡើងបាន ។
បរិស័ទបួនជំពូក ដូចផ្កាឈូកក្នុងជលដ្ឋាន
ខ្លះដុះចាំសូរ្យឆាន រះនិងរីកដោយរស្មី ។
ព្រះធម៌ជាសូរ្យសែង រះឡើងចែងចាំងរង្សី
បំភ្លឺលោកទាំងបី ឲ្យយល់ផ្លូវឋានសុខា ។
សហម្បតីព្រហ្ម ឱនបង្គំអារាធនា
សម្តេចព្រះភគវា ដោយគាថាយ៉ាងនេះឯង ។
ព្រះពុទ្ធទ្រង់អនុកូល ព្រមទទួលនឹងសម្តែង
ដោយតុណ្ហីភាពថ្លែង តាមភាវៈគុណករុណា ។
ទើបក្រោកចាកទីនោះ ភក្ត្រាឆ្ពោះព្រៃមិគទា
យាងចេញចរលីលា ពីទីនោះដោយព្រះបាទ ។
ញ៉ាំងសត្វចូលពុទ្ធចក្រ មានបញ្ចវគ្គីយ៍ជាអាទិ៍
ឲ្យផឹកអម្រឹតជាតិ រសនិព្វានតាមធម្មតា ។
ចាប់ដើមពីនោះឯង ទ្រង់សម្តែងធម៌ទេសនា
ធ្វើពុទ្ធក្រឹត្យា អស់វស្សាសែសិបប្រាំ ។
ពុំថយពុំបន្ធូរ ប្រយោជន៍យូរអង្វែងឆ្នាំ
សម្រេចបុញ្ញកម្ម ដល់សព្វសត្វទាំងភពត្រ័យ។
ហេតុនោះឥឡូវនេះ យើងខ្ញុំនេះសាទរក្រៃ
បពិត្រព្រះគុណថ្លៃ សូមនិមន្តប្រោសទេសនា ។
អនុគ្រោះពួកបរិស័ទ ដែលជាប់ខាត់ដោយមោហា
ឲ្យកើតមានបញ្ញា ប្រាកដនាទីនេះហោង ។
សរសើរធម្មទេស
បពិត្រព្រះគុណចេះឆ្លាតឆ្លៀស ធម៌ណាចង្អៀតចេះកែខៃ
វែកញែកឲ្យច្បាស់អស់សេចក្តី បញ្ញាទន់ខ្ចីគង់ស្តាប់បាន ។
ពិរោះសាច់ធម៌ដ៏ប្លែកៗ ពិរោះពន់ពេកគ្រប់សន្តាន
ទោះបីអ្នកល្ងង់គង់ភ្ញាក់ប្រាណ ដោយបានរសធម៌ផ្អែមប្រៀបគ្មាន ។
កាលណោះសម្តេចព្រះភគវា ទេសនាធម្មាប្រោសប្រទាន
ព្រះធម៌នាំសត្វទៅនិព្វាន រាប់ម៉ឺនសែនលានស្ទើរគ្មានសល់ ។
កាលណោះសម័យព្រះភគវា ទេសនាធម្មាប្រទានផ្ទាល់
ព្រះអង្គប្រោសសត្វសព្វសកល លុះបានមគ្គផលច្រើនណាស់ណា ។
ឥតពីសម្តេចព្រះភគវន្ត កន្លងរាប់ពាន់ឆ្នាំហើយណា
នៅតែសាវ័កព្រះភគវា ទេសនាធម្មាពិរោះក្រៃ ។
មិនគឺសាវ័កអង្គឯណា គឺព្រះករុណាទេសន៍ថ្មីៗ
បញ្ចប់ឯវំសង្ខេបខ្លី ខ្ញុំកូណាតាយាយស្តាយណាស់ណា ។
មិនទាន់អស់ចិត្តនឹងរស់ធម៌ នឹងឃាត់អង្វរមិនហ៊ានថា
ឃើញនឿយព្រះកាយព្រះករុណា សូមសាធុការចប់សេចក្តី ។
ហត្ថាខ្ញុំទាំងគូផ្ចង់ប្រណម លើកឡើងបង្គំគុណកែវបី
ព្រះពុទ្ធព្រះសង្ឃថ្លៃ សូបបានសេរីដូចប្រាថ្នា ។
ខ្ញុំសូមខមាទោសទាំងឡាយ ក្រែងឆ្គងដោយកាយឬវាចា
នៅមានគ្រោតគ្រាតក្នុងធម៌ណា សូត្រមានគាថាសូត្រក្រោយហោង ។
ពោលសរសើររួចហើយ ទើបខមាទោសជាខាងក្រោយ
ពាក្យពោលសរសើរធម្មទេសនាមួយបែបទៀត
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា ដែលធម្មាចារ្យសម្តែងរួចហើយ
ព្រមទាំងអត្ថាធិប្បាយ ឲ្យយើងទាំងឡាយគោរពប្រតិបត្តិ ។
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា មានន័យថ្លៃថ្លាអស្ចារ្យបរិសុទ្ធិ
សម្រាប់ដល់ពពួកសត្វ គោរពប្រតិបត្តិគ្រប់រូបប្រុសស្រី ។
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា ដែលលោកយាយតាយុវ័នយុវតី
ស្តាប់ហើយចូរខំឃ្មាតខ្មី គឺការប្រតិបត្តិតាមព្រះធម៌នោះ ។
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា បើលោកអ្នកណាឧស្សាហ៍ស្ម័គ្រស្មោះ
ចំពោះព្រះធម៌នោះៗ គ្រប់ពេលវេលាក្នុងការសម្តែង ។
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា បើលោកអ្នកណាឧស្សាហ៍ខ្នះខ្នែង
ក្នុងពេលលោកបានសម្តែង ស្ទុះស្ទារស្តាប់យកតាមព្រះធម៌នោះ។
ព្រះសទ្ធម្មវិសេសទេសនា អាចជួយរក្សាសត្វដែលស្ម័គ្រស្មោះ
ឲ្យសត្វនោះបានរំដោះ រួចហើយកន្លងវាលវដ្តសង្សារ ។
ចប់សរសើរទេសនា
បទសូត្រលើកទង់ព្រះពុទ្ធសាសនា
សូមមើលទង់ជ័យ ឆព្វណ្ណរង្សី ដែលមានរស្មីភ្លឺស្រស់ល្អ
ខៀវលឿងក្រហម ព្រមទាំងពណ៌ស ហង្សបាទនិងពណ៌ដ៏ភ្លឺផ្លេក ។
ប្រទេសតូចធំ បានស្ម័គ្រស្មាគម ជំនុំគ្នាច្រើន អនេក
ព្រមយករស្មី ព្រះពុទ្ធគួរត្រេក ប្រសើរពន់ពេក ក្រៃកន្លង ។
ធ្វើជាសញ្ញា ទង់ជ័យសាសនា នៃព្រះសម្ពុទ្ធ ធំចម្បង
ចូរយើងរាល់គ្នា យកចិត្តចាំចង នឹកដល់ព្រះអង្គ ជាអម្ចាស់ ។
ទោះជាតិផ្សេងគ្នា ក៏ត្រូវដឹងថា សុទ្ធសឹងតែជា ពុទ្ធសាសន៍
ត្រូវមានសាមគ្គី ទាំងក្មេងទាំងចាស់ ប្រឹងប្រែងឲ្យណាស់ គ្រប់ៗគ្នា ។
សូមសាសនាពុទ្ធ ថ្កុំថ្កើងខ្ពស់ផុត រុងរឿងវិសុទ្ធិ ថ្លៃថ្លា
ហើយមានជ័យជោគ ផ្សាយពេញលោកា ដោយជនជ្រះថ្លា រាប់ច្រីនលាន ។
មានចិត្តស្នេហា គោរពបូជា ចំពោះព្រះធម៌ ដ៏កល្យាណ
ទាំងមនុស្សទេវតា ស្នេហាគ្រប់ប្រាណ ប្រាថ្នាចង់បាន សេចក្តីសុខ ។
យើងខេមរជាតិ នាំគ្នាខ្មីឃ្មាត កាន់ធម៌នឹងបាន ផុតទុក្ខ
រួបរួមសាមគ្គី ពីនេះទៅមុខ យើងនឹងបានសុខ ក្សេមក្សាន្តត្រាណ ។
ព្រមព្រៀងប្រព្រឹត្ត តាមធម៌សុចរិត ឆ្ពោះទៅកាន់ឋាន និព្វាន
ជាទីផុតទុក្ខ បានសុខក្សេមក្សាន្ត ជាតិយើងនឹងបាន សោយសុខា ។
ចប់បទគោរពទង់
បទសូត្រដាក់ទង់ព្រះពុទ្ធសាសនា
ជាតិយើងអ្នកកាន់សាសនា ត្រូវដឹងច្បាស់ថាព្រះពុទ្ធជិនស្រី
ទ្រង់មានឆព្វណ្ណរង្សី គឺព្រះរស្មីទាំងប្រាំមួយពណ៌ ។
ផ្សាយចេញពីព្រះកាយទ្រង់ រុងរឿងឫទ្ធិរុងប្រសើរបវរ
ឆ្វៀលឆ្វាត់កាយឆើតឆាយល្អ ទាំងប្រាំមួយពណ៌ស្រស់ល្អសោភា ។
កំណើតនៃព្រះរស្មី កើតដោយបារមីនៃព្រះភគវា
ធ្វើទានឥតមានរួញរា កាលដែលនៅជាព្រះពោធិសត្វ ។
រស្មីពណ៌ខៀវនោះណា កាលឆ្កៀលនេត្រាទ្រង់ដោយចិត្តកាត់ ។
ឲ្យទានដល់ឥន្ទព្រាហ្មណ៍ពិត កាលនៅជាក្សត្រនាមស្រីភិរាស្ត្រ ។
រស្មីពណ៌លឿងភ្លឺថ្លា កាលដែលទ្រង់អារសាច់ផែធ្វើមាស
បិទពុទ្ធរូបភ្លឺល្អឱភាស ព្រះឥន្ទជាងមាសទ្រង់វ័យបណ្ឌិត ។
រស្មីក្រហមនោះណ៎ា កាលដែលមាតាពស់ខាំស្លាប់ពិត
បទុមស៊ូប្តូរជីវិត កាត់បេះដូងបិទធ្វើថ្នាំមាតា ។
រស្មីពណ៌សសុទ្ធសាធ កាលដែលព្រះបាទវេស្សន្តរក្សត្រា
ឲ្យទានដំរីសសោភា ដែលព្រះប្រាថ្នាយកពោធិញ្ញាណ ។
រស្មីពណ៌ដូចជើងហង្ស កាលមាតាទ្រង់យក្សចាប់យកបាន
វិជ្ជាធរអារសាច់ខ្លួនប្រាណ ឲ្យយក្សសាមាន្យស៊ូប្តូរជីវិត ។
រស្មីភ្លឺផ្លេកពណ្ណរាយ កាលជាទន្សាយឈ្មោះសោមបណ្ឌិត
ឲ្យទានសាច់ឈាមជីវិត ដល់ឥន្ទព្រាហ្មណ៍ពិតថាអត់អាហារ។
រស្មី‑ខៀវ‑លឿង‑ក្រហម ស‑ហង្សបាទ‑ព្រមភ្លឺផ្លេកអស្ចារ្យ
ត្រូវជាប្រាំមួយប្រការ ក្មេងចាស់កុមារចូរចាំទុកអើយ ។
បទថ្វាយផ្កា
ស្អាងផ្កាបុប្ផាយកមកថ្វាយ ចំពោះព្រះត្រៃរ័ត្នទាំងបី
ដៃកាន់បុប្ផាផ្កាចំប៉ី ផ្គងអញ្ជលីលើសិរសា ។
ព្រមទាំងបុប្ផាផ្កាកុឡាប ឈ្ងុយឈ្ងប់គួរចាប់អារម្មណា
និងផ្កាកម្រងល្អភ្លឺថ្លា ព្រមទាំងកណ្ណិកាផ្កាកំពុងរីក។
ឱ!ផ្កាឧប្បលមានរស្មី ពណ៌ស្រស់ប្រិមប្រិយក្រហមផ្លេក
នឹងពណ៌បុប្ផាផ្កាកញ្ចេក គយគន់គួរត្រេកក្នុងចិន្តា ។
ឱ!ផ្កាចំប៉ាក្រអូបសាយ កំពុងរីករាយគួរប្រាថ្នា
ធុំក្លិនល្វឹងល្វើយតាមវាតា និងមែកបុប្ផាគឺផ្កាច័ន្ទន៍ ។
ផ្កាដែលខ្ញុំថ្វាយបូជាហើយ ចូរកុំឃ្លាតឡើយសូមឲ្យបាន
ដូចក្តីប្រាថ្នាខ្ញុំកុំខាន សម្រេចលំអានភ្លឺដូចផ្កា ។
ថ្វាយផ្កាបុប្ផាស្រស់ក្រពុំ នារីនាងខ្ញុំយកមកថ្វាយ
ហត្ថាលើកឡើងផ្កានូវដៃ ខ្ញុំសូមថ្វាត់ថ្វាយដោយគោរព ។
ចំពោះព្រះសារីរិកធាតុ ដែលខ្ញុំខ្មីឃ្មាតមកប្រថាប់
ខ្ញុំសូមនមស្ការដោយគោរព ព្រះអង្គជាម្លប់ត្រៃលោកា ។
បង្គំព្រះធម៌ដ៏ជ្រាលជ្រៅ ដូចជាសំពៅឆ្លងទុក្ខា
បង្គំព្រះសង្ឃអរហន្តា សូមបានសុខានិព្វានហោង ។
សេចក្តីរំលឹក
បទថ្វាយផ្កានេះ បើពុទ្ធបរិស័ទអ្នកមានសទ្ធាចង់សិក្សា ក៏សិក្សាទៅចុះ តាមចិត្តចង់ ។ ប្រសិនបើបានប្រារព្ធកម្មវិធីណាមួយដូចជាបុណ្យកឋិនជាដើម សូមពិនិត្យឲ្យច្បាស់នូវ ធម៌បទថ្វាយផ្កាដែលបំរុងនឹងសូត្រ ពុទ្ធបរិស័ទទាំងឡាយ គប្បីដឹងថា ខ្លួនយើងសូត្របទ ថ្វាយផ្កាចំពោះព្រះរតនត្រ័យ សួរថា តើមានផ្កា គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់បូជាដូចបាន រៀបរាប់ក្នុងបទថ្វាយផ្កាហើយឬនៅទេ? យើងទាំងឡាយ សុទ្ធសឹងជាអ្នកកាន់ ព្រះពុទ្ធសាសនា សូមពិចារណាក្នុងសីល៥ឲ្យ បានច្បាស់បន្តិចទៅនឹងដឹងពុំខានឡើយ ។
ត្រៃរ័ត្នទាំងបី៖ គឺព្រះពុទ្ធ១ ព្រះធម៌១ ព្រះសង្ឃ១ ។
កុឡាប ន. ឈ្មោះដើមផ្កាមួយប្រភេទសណ្ឋានជាវល្លិមានបន្លា មានក្លិនក្រអូបឆ្ងាញ់ ។
កណ្ណិកា ន. ឈ្មោះឈើផ្កាមួយប្រភេទមានផ្កា-ស សណ្ឋានប្រហែលនឹងផ្កាម្លិះក្លិនក្រអូប ។
ឧប្បល ន. បទុមជាតិ; ព្រលិត; លំចង់ : ក្នុងស្រះស្រីនោះមានកុមុទឧត្បលចង្កុលណី... ។ ឧប្បលក្រហម រត្តុប្បល ។ ឧប្បលខៀវ នីលុប្បល ។ ឧប្បលស សេតុប្បល ។ ដូចជា ឧត្បលបត្រ ឬ ឧប្បលបត្ត (--បាត់) ស្លឹកឧត្បល ។ ឧត្បលវ័ន ឬ ឧប្បល-- ព្រៃឧត្បល ។ ឧត្បលស្រ័ស ត្រពាំងមានឧត្បល ។ល។ ឧប្បល
ចម្ប៉ា ចំប៉ា បា.; សំ. ( ន. ) (ចម្បក; ចម្បក, ចម្បា) ឈ្មោះឈើពួកមួយមានផ្កាក្រអូបឈ្ងប់; មានពីរយ៉ាងគឺ ចម៉្បាស, ចម៉្បាក្រហម ។
ចន្ទន៍ ច័ន សំ. បា. ( ន. ) ឈ្មោះឈើមានខ្លឹមក្រអូប : ចន្ទន៍ស, ចន្ទន៍ក្រហម ។
បទថ្វាយផ្កាមួយបែបទៀត
ខ្ញុំព្រះករុណាផងទាំឡាយ សូមលំឱនកាយចិត្តវាចា
នាំគ្រឿងបូជាទាំងនេះណា គឺអស់បុប្ផាច្រើនអនេក ។
មានផ្កាចន្ធូរីកពណ្ណរាយ ក្លិនក្រអូបសាយប្រសើរពេក
ព្រមទាំងស្បៃរឿងពណ៌លឿងផ្លេក គយគន់គួរត្រេកក្នុងចិន្តា ។
ព្រមទាំងផ្កាឈូកក្រហមស្រស់ បញ្ចេញសម្រស់ឆើតអស្ចារ្យ
ចោលក្លិនឈ្ងុយឈ្ងប់ជាប់នាសា នាំចិត្តជ្រះថ្លានឹងបូជា ។
យើងខ្ញុំសូមថ្វាយដោយចិត្តស្មោះ ចំពោះព្រះពុទ្ធម្ចាស់លោកា
ព្រមទាំងព្រះធម៌ដ៏ថ្លៃថ្លា ព្រះសង្ឃផងណ៎ាដោយគោរព ។
ដល់លោកទាំងឡាយជាបិតា ព្រមទាំងមាតាគុណច្រើនអនេក។
ដោយកតញ្ញូដ៏ស្មោះស្ម័គ្រ ឆ្ពោះគុណដល់អ្នកឥតកន្តើយ
ដោយអានិសង្សផ្កាក្រពុំ នារីយើងខ្ញុំបានថ្វាយហើយ
សូមកុំសោះសូន្យឃ្លាងឃ្លាតឡើយ រួចហើយបានស្បើយពីទុក្ខា ។
សូមឲ្យប្រកបដោយជោគជ័យ មង្គលសួស្តីតទៅមុខ
ឲ្យជួបប្រទះតែក្តីសុខ ចម្រើនគ្រប់មុខដូចបំណង ។
កើតមានដល់ខ្ញុំព្រះករុណា និងញាតិកាទាំងនោះផង
អស់កាលយូរលង់ក្រៃកន្លង អង្វែងទៅហោងកុំខានឡើយ ។
បទហែកឋិន
ក្រុមយើងជាពុទ្ធបរិស័ទសុទ្ធ ជាអ្នកប្រតិបត្តិពុទ្ធសាសនា
ឃើញសង្ឃគង់ចាំវស្សា នៅទីវត្តវ៉ាអស់បីខែ ។
តែងនាំគ្នាធ្វើជាកឋិន ទាំងខ្មែរទាំងចិនច្រើនអ៊ូអែ
រួចហើយបបួលគ្នាហែ ទាំងចិនទាំងខ្មែរទៅវេរថ្វាយសង្ឃ ។
កឋិនជាការកាលទាន ក្នុងមួយឆ្នាំមានកាលធ្វើតែម្តង
ហើយបុណ្យមានតែមួយខែផង ខុសពុទ្ធបំណងមិនជាកឋិន ។
រាប់មួយរោចខែអស្សុជមក ទៅតាមពន្លកចិត្តជនខ្មែរចិន
ដែលចង់កសាងបុណ្យកឋិន ត្រូវធ្វើឲ្យប៉ុនពុទ្ធានុញ្ញាត ។
រាប់ថ្ងៃមានម្ភៃប្រាំបួនគត់ ត្រូវចាំកំណត់កុំប្រមាទ
ពេញបូណ៌កត្តិកត្រូវអស់ខ្នាត ពុទ្ធានុញ្ញាតអស់ថ្ងៃកឋិនហើយ
អស់ពុទ្ធមាមកជន ដែលលះទ្រព្យធនកុំភ្លេចឡើយ
ដល់ចីវរនិងកាលនេះហើយ សម្បទាអ្នកឲ្យកឋិនទាន ។
យើងខ្ញុំជាពួកហៃសាធុជន បានឃើញការបុណ្យនេះកល្យាណ
ជ្រះថ្លាក្នុងចិត្តគ្រប់អង្គប្រាណ ជួយត្រេកអរទានកឋិនលោកណាស់ ។
បទទទួលកឋិន
អង្គកឋិនជាទានប្រពៃ ស្របតាមទ្រឹស្តីនៃពុទ្ធសាស្នា
ហែហមអមដោយបរិក្ខារ រំលេចភ្ញីផ្កាស្រស់ល្អពណ្ណរាយ ។
ចែងចាំងឱភាសរស្មី នោះគឺគ្រឿងត្រៃភ្លឺប្រុះសាយភាយ
យើងខ្ញុំសោមនស្សរីករាយ អំណរសប្បាយគ្រប់វ័យក្មេងចាស់។
ក្នុងនាមនារីយើងខ្ញុំ ឱនកាយបង្គំដោយគារវៈ
គោរពចំពោះអង្គព្រះ‑ កឋិនទានបវរថ្លៃថ្លា ។
ផ្តួចផ្តើមនូវការសាមគ្គី ចាក់ប្ញសមូលីក្នុងសាសនា
បំពេញមាគ៌ាសាសនា ដោយចិត្តជ្រះថ្លាគ្រប់រូបអង្គា ។
បានមកជួបជុំក្រៃក្រាស់ ក្នុងទីអាវាសដោយក្តីមោទនា
ពោធិ៍ភិរម្យរង្សីសោភា ដោយសមគ្គាសាងបុណ្យសុន្ទរ៍ទាន។
ប្រយោជន៍សូមសុខសួស្តី និរទុក្ខឥតភ័យឆ្ពោះព្រះនិព្វាន ។
ដោយភិ.ស៊ើនសុធន
----------------------
បទជូនផ្កា
ពេលនេះយើងខ្ញុំក្រុមពុទ្ធសាសន៍ នារីសង្គហមកជួបជុំ
នៅនាទិវាដ៏មនោរម្យ រួបរួមសាមគ្គីដោយជ្រះថ្លា ។
ស្ថិតក្នុងឱកាសថ្លារុងរោចន៍ ដែលបានផ្តើមផ្តួចច្នៃរចនា
ជាពិធីបុណ្យដ៏ឧឡារ នៃគណៈកម្មការនាពេលនេះ។
នារីយើងខ្ញុំរួមចំណែក អំពើគួរត្រេកតាមការរិះ
រេរកក្រឡៃច្នៃពិសេស នូវបុប្ផានេះជូនបូជា ។
សូមថ្វាយចំពោះព្រះត្រៃរ័ត្ន ដោយសុទ្ធចិត្តពិតរមនា
ប្រាថ្នាសម្បត្តិដ៏សោភា គឺមនុស្សសួគ៌ព្រះនិព្វាន ។
ហេតុនេះនារីមិត្តកល្យាណ ប្រោសប្រាណទទួលរំលែកទាន
អង្គផ្កាយើងខ្ញុំគ្រាន់ជាយាន ឬស្ពានឆ្លងត្រើយសោយសុខា។
ដោយភិ.ស៊ើនសុធន
បទទទួលអង្គផ្កា
យើងខ្ញុំជាក្រុមនារី ជុលីហត្ថាសូមប្រណិប័តន៍
ជំរាបអស់ពុទ្ធបរិស័ទ ដែលរួមសម្បាច់នៅក្នុងសាស្នា ។
ប្រកបសម្មាទិដ្ឋិ យង់យល់ត្រិះរិះដោយបញ្ញា
កសាងទៅជាអង្គផ្កា បវរតក្កមាភ្លឺថ្លារុងរោចន៍ ។
ដោយមានគ្រឿងសក្ការា ទៀនធូបភ្ញីផ្កាឧត្តមប្រយោជន៍
ដើម្បីថ្វាយព្រះត្រៃរ័ត្ន ទៅតាមបែបបទពង្សពុទ្ធជិនស្រី ។
ព្រមដោយអង្គផ្កាល្អឯក បែកមែកព្រោងព្រាតស្រស់ល្អខៀវខ្ចី
ប្រោះព្រំសុគន្ធវារី បញ្ជាក់នូវន័យពីសាមគ្គីភាព ។
នារីខ្ញុំគ្រប់រូបកាយ សប្បាយរួសរាយដោយបុញ្ញលាភ
គោរពទទួលដោយភាព ស្មោះស្ម័គ្រជំរាបទឹកចិត្តជ្រះថ្លា ។
បំផុតសូមញាតិនិកាយ បានសុខសប្បាយរួចពីទុក្ខា
ដោយផលានិសង្សផ្កា ដែលបានរចនាហែហមមកនេះ ។
បទអារាធនាធម៌ទេសនា
មយំ រីយើងខ្ញុំ មកជួបជុំគាល់ត្រៀបត្រា
បពិត្រព្រះករុណា ប្រោសទេស្នាចែកទានសត្វ ។
ឱកាសបានដល់ហើយ ព្រះគុណអើយជួយកែអត្ថ
ពន្យល់ន័យបរមត្ថ ព្រោះមានអត្ថជ្រៅអស្ចារ្យ ។
សូមទានជួយអធិប្បាយ ដោយបរិយាយតាមបញ្ញា
និទាននូវផ្លូវណា ដល់បញ្ញាយើងខ្ញុំផង ។
ដ្បិតអីសង្សារសត្វ តែងវិបត្តិចិត្តសៅហ្មង
កើតស្លាប់ទាំងប្អូនបង គ្មានកន្លងភពបីឡើយ ។
ផ្លូវណាដ៏ប្រពៃ ព្រះជិនស្រីត្រាស់មកហើយ
មិនតឹងមិនធូរឡើយ ព្រះគុណអើយផ្លូវនោះពិត ។
ជាផ្លូវយ៉ាងកណ្តាល ដ៏ត្រកាលយ៉ាងប្រណីត
ជាផ្លូវដ៏ពេញចិត្ត ព្រះសម្ពុទ្ធតែងទេសនា ។
ទូន្មានប្រដៅសត្វ ឲ្យប្រណិប័តន៍គ្រប់អាត្មា
ឥឡូវខ្ញុំករុណា មានប្រាថ្នាផ្លូវនោះឯង ។
ដូច្នេះសូមទានប្រោស អនុគ្រោះពេលនេះម្តង
មេត្តាជួយចងក្រង ខ្ញុំព្រះអង្គអារាធនា ។
បទសរសើរធម្មទេសនា
យើងខ្ញុំក្រុមពុទ្ធបរិស័ទ សង្វាតឱហាតផ្ទៀងផ្ទាត់សោតា
ត្រងត្រាប់ស្តាប់ធម្មទេស្នា ដែលធម្មាចារ្យសម្តែងអធិប្បាយ ។
ដោយខ្យាយពង្រាយសេចក្តី ពន្យល់នូវន័យព្រះធម៌ថ្លាថ្លៃ
បញ្ជាក់ដោយអត្ថវែងខ្លី សម្រាយបាលីន័យព្រះធម៌នោះ ។
សម្រាប់ធ្វើការប្រតិបត្តិ នៃពុទ្ធបរិស័ទទូទាំងស្រីប្រុស
កុំឲ្យដើរទៅផ្លូវខុស ធ្លាក់ជ្រោះអបាយវាលវដ្ដសង្សារ ។
ព្រះធម៌ជាទានប្រសើរ ចាត់ទុកជាធ្នើរប្រសើរសេដ្ឋា
ចម្លងសត្វមានវាសនា ឆ្លងដល់ត្រើយមហាពោលគឺនិព្វាន។
ដូចនេះគួរយើងរាល់គ្នា គោរពបូជាចំពោះធម្មទាន
ជាធម៌រកថ្លៃស្មើគ្មាន ត្រូវយើងប្រិតប្រៀនប្រឹងប្រតិបត្ត ។
ដោយភិ.ស៊ើនសុធន
បទរំលឹកដួងវិញ្ញាណក្ខន្ធវីរបុរស
ចិត្តអើយសែននឹកដល់ជនដែលឃ្លាត ព្រោះប្រយោជន៍ជាតិពូជពង្សខេមរា
ខំប្រឹងតស៊ូប្តូរផ្តាច់ជីវ៉ា ការពារនូវជាតិសាសនាឲ្យបានឋិតឋេរស្ថាពរ ។
វីរបុរសដែលឃ្លាតទៅហើយ យើងកុំកន្តើយត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ន
រក្សាមត៌កនោះកុំឲ្យបាត់ កុំឲ្យរសាត់អណ្តែតទៅដោយព្យុះសង្ឃរា ។ ហេតុនេះត្រូវយើងខំប្រឹងពុះពារ នឹងមិនឲ្យសៅហ្មង
ថ្វីបើតែយើងជាប់ក្នុងចំណង បើសិនជាចិត្តយើងប៉ង ក៏គង់នឹងបានសម្រេច ។
តែននឹកដល់ជនដែលឃ្លាតកាលណា ស្រក់ទឹកនេត្រាដែលថ្លាដូចពេជ្រ
ព្រោះខ្ញុំនឹកណាស់គ្មានពេលណាភ្លេច ពេលព្រះសុរិយារៀបលិចនឹកអ្នកព្រលឹង
ឃ្លាតទៅ។
ចប់បទរំលឹកវិញ្ញាណក្ខន្ធ
----------------------------------
No comments:
Post a Comment